Chemo 1


In this picture 
I was unaware what was about to hit me
in just two days.
The first day after the chemo wasn`t that bad
yes there was nausea but do-able.
But the next day I got terribly sick
there was nothing more that I could do
then lay still in my bed
everything else was to much.
Even with new medication I stayed sick
and recovery went very slowly.
Although it seemed I would never get better
I did of course
and I`m enjoying the nice weather at the moment.
When I was sick 
I thought this never again
I`m not going to continue with the chemo.
But of course there is a risk in not continuing
and they assured me there is more medication available
to suppress the side effects of the chemo.
So I decided to give it another go
but I`m scared to death
it will be the same again. 

The beautiful quilt aka lappity lap blanket of hugs
 is made by the dearies from dottie angel camp
I went to last year.
Thank you so much girls
I love love love it so much.

I also picked up my crochet hook again.
Thursday or Friday I will post a new pattern
for the granny square challenge



Op de foto boven aan had ik nog geen idee
wat voor effect de chemo zou hebben.
De eerste dag erna viel het me nog mee,
ja, ik was misselijk maar het was te doen.
Helaas bleef het niet zo
en ben ik erg ziek geworden.
Het enige wat ik kon was op mijn bed liggen
en naar buiten staren
al het andere was teveel.
Zelfs met nieuwe medicatie bleef ik erg ziek
en leek het alsof ik nooit beter zou worden.
Gelukkig voel ik me inmiddels beter
en geniet ik van het lekkere weer.
Maar toen ik zo ziek was
dacht ik dit nooit meer
ik stop met de chemo.
Maar ja daar zit natuurlijk een risico aan vast.
Met chemo stijgt de 10 jaars overlevings kans
met behoorlijk wat procenten.
Nu ik me weer beter voel kijk ik er toch weer anders naar
en met de verzekering van andere medicijnen
om de bijwerkingen beter te onderdrukken
waag ik me er weer aan.
Al ben ik wel heel erg bang voor de volgende kuur.

De quilt, ook wel lappity lap blanket of hugs genoemd,
 is gemaakt door de dearies van het dottie angel camp
waar ik vorig jaar ben geweest.
Dank jullie wel meiden
ik vind het een geweldige quilt.

Ik heb ook mijn haaknaald weer opgepakt.
Donderdag of vrijdag volgt er een nieuw patroon
voor de granny square challenge.




Comments

  1. Wat ontzettend naar voor je dat je zo ziek bent geweest van je eerste chemo. Nu maar hopen dat je de volgende keer iets beters krijgt tegen de bij effecten. Geniet nog maar lekker van de mooie dagen die er aan gaan komen ( eindelijk ;) ) en ik ben heel benieuwd naar je nieuwe granny.
    Liefs, Melanie

    ReplyDelete
  2. Wat moet het zwaar zijn je zó ziek te voelen, ik wens je veel sterkte.
    Hopelijk gaat het de tweede keer beter, hou vol!
    De deken is echt prachtig.

    Veel kracht en sterkte gewenst, groet.

    ReplyDelete
  3. It is always good to have creative things made around by people that care for so much... Sending love and bigs hugs to you... Cx

    ReplyDelete
  4. Wat een ellende! Ik kan me goed voorstellen dat je opziet tegen de volgende ronde chemo. Maar misschien slaan de medicijnen dit keer wel aan om de misselijkheid tegen te gaan.
    De Dottie dames hebben een prachtdeken gemaakt. Ik lees al vanaf het begin haar blog en had graag meegedaan aan haar camp. Maar gelukkig heb ik de beide boeken ter inspiratie. Niet dat ik mezelf zo´n deken zie maken. :)
    Heel veel sterkte meis en ik ben blij dat je van het mooie weer geniet.
    A big Irish hug.

    ReplyDelete
  5. Big hugs to you (but gentle not to squash you too much)Michelle. Philippa xx

    ReplyDelete
  6. MMMM je bent ook niet "gewoon" begonnen met die griep vooraf. Ik hoop echt dat de volgende kuur beter gaat. Ga mee in de flow en heel veel sterkte. Geniet van deze "goede" dagen. Ik denk aan je. Liefs Paula

    ReplyDelete
  7. Oh Michelle don't give up. You and you doctors will find a combination of medications that help with all those awful side effects of the chemo

    ReplyDelete
  8. Thank you all so much for the nice comments.

    ReplyDelete

Post a Comment

Thanks for leaving a note.