Chemo 3


The side effects from the chemo were a bit less.
Is there something like getting used to the chemo?
Although I was less sick
it takes me longer to recover
and my energy level is lower.
I just have to accept I can`t do everything I want
and make choices.
I`m lucky I can make choices.
There is no employer wanting me to come to work,
a husband who takes care of the kids,
and a community that`s backing me up when needed.
Cancer and chemo suck
but I`m also blessed in many ways.

Pictures are taken during my almost daily walk.


De bijwerkingen van de chemo waren wat minder.
Is er zoiets als gewend raken aan de chemo?
Maar goed ook al was ik minder ziek
het duurt wat langer voor ik me weer 
een beetje normaal voel.
En mijn energie niveau wordt langzaam minder.
Ik zal moeten accepteren dat ik op het moment niet alles kan
doen wat ik wil en keuzes maken.
Maar gelukkig kan ik keuzes maken.
Ik heb geen werkgever die me op mijn werk wil zien verschijnen,
een man die voor de meiden zorgt
en een dorp die helpt als dat nodig is.
Ook al is kanker en de chemo behoorlijk klote
Ik voel me op heel veel gebieden gezegend.

Foto`s zijn genomen tijdens mijn bijna dagelijkse wandeling.

Comments

  1. Heel knap van je dat je ondanks alles zo positief bent. Heel veel sterkte weer, mijn volgende hardloop wedstrijd loop ik voor jou.
    ( die is 25 augustus, de bommenberenloop in Groningen)
    Liefs, Melanie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb de datum genoteerd, zal aan je denken die dag. Wat een grappige naam bommenberenloop. Succes met trainen.

      Delete
  2. Hee Michelle,
    Denk bijna iedere dag even aan je en hoop dat je je erdoorheen slaat.
    liefs Ingrid

    ReplyDelete
  3. Still thinking of you Michelle and sending you big hugs. Enjoy your walks and each time look and there will be a surprise. Philippa xx

    ReplyDelete

Post a Comment

Thanks for leaving a note.